A következô teszt alapján elvégezhetitek annak értékelését, hogy iskolátok napi életében milyen szerepet játszik a környezetvédelem.
1. Támogatja-e iskolátok a szobanövények nevelését a tantermekben és a folyosókon?
2. Ültetnek-e fákat, bokrokat, virágokat iskolátok kertjében vagy játszóterületén?
3. Összegyûjtik-e iskolátok konyháján az ételmaradékot sertések etetése céljából?
4. Összegyûjtik-e iskolátokban a kémiai laboratóriumi kísérletek hulladékait, hogy azok ne kerülhessenek be a folyóba?
5. Megszüntették-e már iskolátokban az ózonréteget károsító, freontartalmú szprék és tûzoltókészülékek alkalmazását?
6. Létezik-e iskolátokban olyan program vagy elképzelés, amely az energiafogyasztás csökkentését célozza?
7. Folytatnak-e iskolátokban környezetvédelmi nevelést és csoportmunkát minden korosztály számára?
8. Tartanak-e iskolátokban külsô szakértôk elôadásokat a tanulóknak a világ környezeti válságáról?
9. Bátorítja-e iskolátok a tanulókat a világméretû környezeti témákkal való foglalkozásra?
10. Mûködik-e iskolátokban természet- vagy környezetvédô klub vagy mozgalom?
Válaszok pontozása: igen = 2 pont
részben (szóba került) = 1 pont
nem = 0 pont
Értékelés: 18-20 pont: élénkzöld iskola, gratulálunk!
11-17 pont: zöld iskola, csak így tovább!
5-10 pont: halvány zöld iskola, igyekezzetek!
0- 4 pont: fehér iskola: valamit tenni kell!
Készült a Greenpeace 1991-es nyári találkozója alapján. Forrás: Zöld Szív Küldi 1991/2.
Megrendelhetô: Orgoványi Anikó, 2013 Pomáz, Mátyás király utca 2.