BOCS.HU Document       Send this in an email! Printable version
magyar/hungarian [20100402] [leaflet] Time to read: 5 minutes Készíts saját társadalmi tudatosság növelő spot-ot, hogy mindenki járhasson iskolába a világon (Human rights, Global Education, Kommunik?ci?, Movement, N?k egyenrang?s?ga)
18-23 évesek max. egyperces tv/rádió spot versenyének felhívása. A fődíj két hét Afrikában.
Készíts saját társadalmi tudatosság növelő spot-ot, hogy mindenki járhasson iskolába a világon / „Come into play! Education for all” - spot-competition for MDG2 public awareness raising

Introduction: Pályázati feltételek

„Come into play! Education for all” versenyben való részvételhez

A BOCS Alapítvány az A.W.A.R.E projekt keretében meghirdeti a „Készítsd el saját társadalmi tudatosság növelõ kampányodat!” versenyt.

Segíthetjük a Millenniumi Fejlesztési Célok mielõbbi megvalósulását figyelemfelhívó TV vagy rádió spot-okkal, melyeket a késõbbiek folyamán a helyi média fog sugározni.

Az Egyesült Nemzetek Szervezete (ENSZ) 8 Millenniumi Fejlesztési Cél elérését tûzte ki 2015-re, melyek közt a 2. az alapfokú oktatás biztosítása világszerte minden gyermek számára, az 5b. pedig a családtervezési lehetõség mindenkinek. Jelenleg azonban lehetetlennek tûnik teljesíteni ezen célokat – különösen Afrikában. Ördögi kör, hogy ahol az oktatási és családtervezési lehetõségek hiányoznak, ott nagyon sok foganás történik a párok szándéka ellenére és így az oktatási és egészségügyi rendszerek még kevésbé képesek megfelelni az ugrásszerûen növekvõ létszámnak. De van "angyali kör" is: ahol a lányok iskolába járhatnak, kevesebb a tinédzser terhesség s így kevesebb lány marad ki az iskolából.

Részvétel feltételei:
- 18 és 23 év közötti fiatalok egyedül vagy ketten együtt pályázhatnak
- angol nyelvtudás

Beadási és formai követelmények:

- Beadási határidõ: 2010. április 30.
- A pályamunkák nyelve: magyar vagy angol.
- A rádió-spot MP3 fájlként adható be,
a tv-spot pedig a következõ formátumokban: AVI, QuickTime, 3GPP, WMV, MP4, FLV vagy MPEG.
- Más pályázathoz benyújtott TV/rádió spot nem adható be.
- Egy pályázó több ill. többrészes pályamunkát is beadhat.
- Megengedett maximum fájlméret:
rádióspot: 35 Megabyte,
TV-spot: 30 Megabyte.
A spot-ok hosszúsága egyik esetben sem haladhatja meg a 60 másodpercet.

Pályamunká(i)dat jeligével ellátott CD-n vagy pendrive-on küldheted be a BOCS Alapítvány, 8003 Székesfehérvár, Pf. 7. címre. Emellett emailben is küldd a [email protected] címre, csatolmány helyett óriásfile küldéssel.
A jelentkezési lapot, adataiddal (név, cím, email cím, telefon, születési dátum) külön kis zárt borítékban mellékeld, s a borítékra írd ugyanazt a jeligét.
Jelentkezési lap
A bírálók csak a pályázati anyagot kapják kézhez, a benyújtó személy adatai nélkül.

A pályamunkák beadásával a jelentkezõ egyben a sugárzási és a technikai utómunkálatok jogát is átadja a BOCS Alapítvány részére.


Elbírálási szempontok:

- A TV/rádió spot mennyire fókuszál a 2. Millenniumi Fejlesztési Célra, vagyis hogy „Mindenki kapja meg az alapfokú oktatást”.

- Elõny, ha össze tudja kapcsolni az oktatás kérdését az 5b. Millenniumi Fejlesztési Céllal: "Családtervezési lehetõséget mindenkinek!"

- A beadott mû kellõ figyelmet fordít-e a fekete-afrikai országokban élõ fiatalok oktatáshoz való jogainak hiányára?

- Mennyire egyedi a pályamunka tartalma és üzenete?

- Az elbírálás szempontjából elsõdlegesen az ötlet és az üzenet a legfontosabb, a technikai okok miatt elõforduló minõségi hibák a nyertes pályamunkában késõbb megfelelõ technikai eszközökkel javításra kerülnek.


A gyõztes ill. gyõztes páros az A.W.A.R.E projektben résztvevõ más EU tagországok gyõzteseivel két hetet tölthet el az afrikai Eritreában, ezzel is elõsegítve azt, hogy a résztvevõkben tapasztalatok útján tudatosuljon az alapoktatás hiányának súlyossága.
A verseny második és harmadik helyezettjei 5000, illetve 3000 Ft értékû könyvutalványban, valamint globális képzés oktatócsomagban részesülnek. A további komolyabb pályamunkát beküldõ jelentkezõk globális képzés oktatócsomagot kapnak.

A beadott pályázatok értékelésének eredményét 2010. május végén hozzuk nyilvánosságra, ekkor kezdõdik meg a legjobb spot-ok minõségi feljavítása, melyeket fõként helyi TV és rádió adók fognak sugározni.

Amennyiben nehézségekbe ütköznél vagy további kérdéseid vannak, az alábbi e-mail címen kérhetsz segítséget:

Toma Imola
[email protected]

A témával kapcsolatban bõvebb információt az alábbi oldalakon találhatsz:
http://bocs.eu/
http://www.awareproject.eu/
http://www.un.org/millenniumgoals/pdf/MDG%20Report%202009%20ENG.pdf
http://www.unicef.org/progressforchildren/2007n6/index_41796.htm


Az A.W.A.R.E. projekt az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósul meg. Tartalmáért kizárólag a BOCS Alapítvány felelõs és nem tekinthetõ az Európai Unió álláspontjának.

Group, movement, tendency (wherefrom it comes from): Bocs Foundation

Age-group: young people

Target audience: media people

Language versions: