BOCS.HU Document       Send this in an email! Printable version
magyar/hungarian [20080804] [release] Time to read: 5 minutes Cégeknek ajánl segítséget társadalmi felelősségvállalás (CSR) programjuk kifejlesztéséhez a BOCS Alapítvány (Ecology, Peace, Human rights, Global Education, Justice, Environment protection, Economy, N?k egyenrang?s?ga, Politics)
Az jár jól, aki elöl jár benne! A jó beruházás a társadalmi felelősségvállalásban is megtérül!
Cégeknek ajánl segítséget társadalmi felelősségvállalás (CSR) programjuk kifejlesztéséhez a BOCS Alapítvány

Az jár jól, aki elöl jár benne! A jó beruházás a társadalmi felelõsségvállalásban is megtérül!

Cégeknek ajánl segítséget társadalmi felelõsségvállalás (CSR) programjuk kifejlesztéséhez a BOCS Alapítvány

Aki jótékonykodik, lemarad a versenyben, és a világot úgyse lehet egyedül megváltani, egy fecske nem csinál nyarat - halasztgatják gyakran a cégek a Corporate Social Responsibility (CSR, cégek társadalmi felelõsségvállalása) stratégiájuk kifejlesztését. Máskor igyekszenek letudni egy látványos kulturális, sport vagy szociális ügy támogatásával, de nem merülnek bele a társadalmi vagy globális problémák elemzésébe.

Pedig a gazdasági, piaci elemzésben bizonyára profik, különben nem lenne profitjuk.

A három évtizede globális képzéssel foglalkozó BOCS Alapítvány segít a cég legjobb tulajdonságait kamatoztatni a társadalmi felelõsségvállalásban is! Sõt, segít a dolgozók felkészítésében az ún. idõcsapdák elkerülésére!

1. Gazdasági téren kiváló cégek is meghökkentõen gyakran gondolják, hogy a globális válság csak a politikára és civil társadalomra tartozik. A társadalmi felelõsségvállalásról a túlzásba vitt jótékonykodás jut eszükbe, ami csak veszélyeztetné versenyképességüket. Pedig a társadalmi felelõsségvállalás nem jótékonykodás, hanem beruházás, ami megtérül. Win-win game, mindenki nyer játszma, a cég és a társadalom számára egyaránt. Persze minden beruházás csak akkor térül meg, ha kellõ stratégiai elemzés után döntenek róla.

A BOCS Alapítvány küldetésének megfelelõen felajánlja több évtizedes tapasztalatát ezen a cégek számára általában kevésbé ismert területen, a társadalmi és globális problémák elemzésében, hogy hatékony társadalmi felelõsségvállalás stratégia szülessen az Ön cégénél is.

2. A cégek társadalmi felelõsségvállalásának egyik fontos területe, hogy segítsék dolgozóikat felkészülni a globalizáció kihívásaira! Személyes döntéseik könnyen komoly tévedésnek bizonyulhatnak a gyorsan változó világban. Ajándékozzák meg õket az idõcsapdák elleni védõoltással, hogy ne rontsák el az életüket.

A globális helyzet sokmindenben teljesen más, mint amit általában gondolunk róla. Amikor hosszabb távú döntéseket hozunk (pl. pályaválasztás, párválasztás, lakhelyteremtés, vállalkozás, eladósodás, gyermeknemzés, stb.), könnyen elronthatjuk félig-meddig életünket. Sokszor csak évek, sõt egy-két évtized múlva derül ki, hogy rossz volt némely nagyjelentõségû döntésünk, s akkor már késõ: csapdába kerülünk, az idõ ránk zárul, ami megtörtént, már nem lehet megváltoztatni.
Fontos, hogy ismerjük a gyorsan változó globális folyamatokat, amelyek mindennapi életünket erõsen befolyásolják. A tények sokszor sokkolóan mutatják, hogy amit tanultunk és amit gondolunk a világról, már nemigen érvényes.

Az idõcsapdák veszélyességét jelzi, hogy felnõttképzõk, pedagógusok, ifjúságsegítõk egyre gyakrabban tapasztalják a „Hogyan képzeled el az életed 15-20 év múlva?” játékról, hogy ezt a témát az utóbbi években vagy elhárítják a fiatalok, vagy az errõl kezdett viták átlépik a játék kereteit, sõt esetenként el is durvulnak. Ennek lehetséges oka, hogy mind nagyobb részük mindennapi életébe is betörnek az ún. globális problémák, ami növeli a bizonytalanságot, a jövõtlenséget , az agresszivitásra való hajlamot, és csökkenti kreativitásukat, hatékonyságukat dolgozóként is.

A BOCS Alapítvány „Védekezz!” és „Heuréka!” globális képzései segítenek elkerülni ezeket az ún. idõcsapdákat és tanítják az intelligens életet a globalizáció sodrában.

További információk: http://bocs.eu

Várjuk megtisztelõ megkeresésüket,
Simonyi Gyula
elnök
[email protected]
30-756-8090

Group, movement, tendency (wherefrom it comes from): Bocs Foundation

Target audience: decision makers, leaders, entrepreneurs